Salzburg - tipy co dělat v zimě


Salzburg jsem zažila snad v každém ročním období, díky Libi! Salzburg je oblíbený hlavně v zimě, kdy se sem sjíždí lyžaři za krásnými horskými svahy. Ale i v jiném ročním období se tu zabaví každý sportovec.

článek psán v lednu 2016




Ale ta zima, nemyslete si, že když sem v prosinci přijedete tak tu automaticky najdete zasněžené svahy a skvělou lyžovačku. I samotní našinci bývají z nástupu zimy zklamaní a musí si na ni počkat, většinou do ledna. Takže prosinec bývá spíše ve znamení vánočních trhů, svařáčků a dalších svařáčků.






Salzburg, prosinec 2014

Když se sem ale podíváte od ledna do března, tak si přijdete na své. Na hřebeny hor se bez sněžnic nebo skialp lyží nedostanete a když se tam dostanete tak zapadnete do metrového sněhu, odkud se vyškrábete do nejbližší chaloupky se zapáleným krbem, která vás zachrání. To jsem si úplně vymyslela, ale možná to nebude daleko od pravdy.

Takže kam se vydat na lyžovačku nebo snbdovačku?
Úplně nejblíž Salzburgu jsou "menší" střediska, která mají i tak více než 30km sjezdovek.
Gaissau Hintersee je půl hodinky cesty autem a dokonce sem jezdí skibus ze Salzburgu. Já jsem se sem jeden čtvrtek vydala, ale protože to bylo na začátku ledna a právě začal padat sníh, tak středisko nebylo připraveno. Zklamaná jsem musela jet jinam.
Werfenweng je trošku dál než Gaissau, asi 45min ze Salzburgu, ale je o něco větší a hlavně má dlouhatánskou červenou sjezdovku, na kterou vás vyveze vajíčko. Co víc si přát?

Werfenweng, nahoře prosinec 2013, dole leden 2016, a pořád ta stejná bunda :)

Pokud se chcete opravdu rozšoupnout a navštívit velestředisko, tak počítejte s cestou kolem hodiny někdy i hodiny a půl. No a pokud stihnout ranní menšestr nebo prašánek, co napadl za noc, tak šup do postele a brzy vstávat!
Schladming-Dachstein a jeho známý večerní sjezd, nebo slalom? Každopádně další středisko, ve kterém jsem se ztrácela, ale to je normální...


Schladming, prosinec 2013

Ski Amadé byla pro mě novinka a dokonce i brácha tam byl poprvé až v lednu 2016. Je to středisko, které se rozkládá na několika kopcích a spojuje několik středisek najednou. Najdete tam obří lanovku mezi 2 kopci, do které se vejde až 150 lidí. Celý den jsme víceméně strávili přejezdy, ale i tak palec, teda prkno lyže nahoru!
Ski Amadé, leden 2016
Kaprun je obrovské středisko, kde vám bude půl dne trvat, než si najdete nějaký ten svůj svah. Nechte se vyvést až na vrchol ledovce Kitzsteinhorn se skvělou vyhlídkou. Najděte si svůj prašánek mimo sjezdovky a vůbec nevadí, že se budete válet.






 Kaprun, duben 2012

Středisek je určitě víc, ale já zmínila jen ty, kde jsem byla a odkud jsem mohla přidat fotky ;)

Až poslední roky sleduju, jak lidé propadli skialpovému lyžování. I my se s bráchou vydali.. On jakožto zkušený skialpový vůdce a já naprosto nezkušený snowboarďák. Je asi osm hodin večer a my vycházíme, brácha mě láká na otevřenou krčmu na vrcholu kopce a já mu naivně věřím. Tma jako v pytli, ale sníh a čelovky nám ukazují cestu. Asi po 2 hodinách, kdy já už nevím jak to proklaté prkno chytit a zoufale ho táhnu za sebou, dorážíme na vrchol. Samozřejmě krčma zavřená, nepotkali jsme živou duši a v téhle tmě že máme sjet dolů? Jsem zděšena, nazouvám si prkno, koukám na mapu, která je mi k ničemu a jedu za bráchou. Vidím ho jen jako vzdalující se světýlko a trnu, aby mi neujel a já tu nezabloudila. Sjezd trvá jen pár minut a ze mě konečně opadá adrenalin. Zvládla jsem noční výšlap a sjezd!


No jeď!?
prosinec 2013


Prosinec 2014 byl obzvláště teplý a my podnikli pěší výšlap na kopce Maria Plain a také Schober, ze kterého je vidět hned několik jezer okolo. Místy jsme se sklouzli na sněhu a někde taky na svahu z kamení.
Kopec s vysílače Geisberg jsme zmákli autem a kochali se výhledem na celý Salzburg.


Geisberg, prosinec 2014
Schober, prosinec 2014

Nesmíme zapomenout na pořádnou procházku historickým centrem Salzburgu, vystoupat na hrad ale bohužel nejít dovnitř, protože je to drahé a možná i zavřené. Vyskočit si před kostelem a fontánou a zahrát si na housličky před Mozartovým rodným domem.



Salzburg, duben 2012

Na závěr procházka kolem bráchova bytu, kolem zasněženého a zmrzlého rybníka, s výhledem na hrad a pár vzlétajících kachen a také letadel z blízkého letiště.



Salzburg, leden 2016
Už se těším na další návštěvu, protože Salzburg nikdy neomrzí!

Komentáře