CykloKolo Lipna (2015)

Vítr ve vlasech, sluneční paprsky, které vás příjemně šlehají do tváře, pohled na zalesněné kopce, večerní západ slunce, piknik nad lesknou hladinou a ranní koupání na opuštěných plážích. To všechno a ještě víc nás potkalo na cyklo výletě okolo Lipna.

Lipno je dneska velkou turistickou atrakcí, cyklostezky jsou osety cyklisty, běžci, chodci, ale každý si najde svůj prostor. A pokud se vzdálíte míst, kde je nejvíce lidí, moc si to užijete.
Tras kolem Lipna je víc a ty kratší stihnete objet za odpoledne. My jsme si vybrali trochu delší trasu, která by se taky zvládla za den, ale my jsme si ji chtěli užít a hlavně se nikam nehnat. Všechny věci jsme si vezli s sebou a budili dojem, že jedeme z daleka.
Dojeli jsme do Lipna nad Vltavou, zaparkovali a nechali auto na parkovišti u lanovky na stezku v korunách stromů. Když se z parkoviště podíváte na stezku tyčící se vysoko a daleko na kopci, věřte, že to daleko není a hravě se nahoru dostanete za 30-45 min. Vstupné je drahé a výlet jsme pojali sportovně, takže žádná lanovka! Stezka se nám moc líbila, hlava se nám nazatočila, ale naopak se I něco užitečného dozvěděla a cesta dolů po tobogánu byla za odměnu.

Z Lipna nad Vltavou jsme si to už plně naloženi štrádovali do Frymburku. Vyjížděli jsme pozdě odpoledne, takže jsme si ve Frymburku našli hned první kemp a postavili si stan jen pár metrů od vody. Kempy u vody jsou to nejhezčí, kde se můžete ubytovat. Večer si vaříte s pohledem na hladinu vody, kdykoliv se můžete vykoupat a ve Frymburku se díváte přes zátoku na kostelík a převozníka a pozorujete západ slunce, jak kýčovitě krásné.

Další den nás čekal převoz na druhou stranu Lipna a nejdelší výšlap na světě do Svatého Tomáše. O to těžší je to s nákladem, ale nakonec jsme se po celé věčnosti vyškrábali na hrad, kde zrovna koncertoval místní Tomáš Klus zvaný Lojza a my si venku poobědvali. Trasa pokračovala kolem Schwarzenberského kanálu, po rakouské straně zase zpět do Česka, kde se na nás tak tak chystala pořádná bouře. Naštěstí to byl planý poplach a my jeli přes Novou Pec, přejeli po mostě konec Lipna a pokračovali po turisty více využívané cestě do Horní Plané. Zakempili jsme opět u vody, vykoupali se, uvařili si večeři a šli se projít po městečku, ochutnali místní citronové pivo, které nás neuchvátilo, dali si zmrzlinu s miniaturním kopečkem, pokochali se západem slunce a unaveni si ustlali ve stanu.
                                                                  hrad u Svatého Tomáše

písničkář Lojza a jeho nejvěrnější fanoušek

Schwarzenberský kanál a cesta rakouským pohraničím

Posledním dnem jsme se opět vraceli do Frymburku, tentokrát po nepříjemné cestě po silnici, ale asi jen proto, že jsme se nevšimli žádné stezky, která tam ale nejspíš někde byla. Bohužel jsme se dostali na stezku až ve Frymburku. Objeli jsme luxusní wellness hotel, kam jsme jako školáci jezdili na školu v přírodě. Tenkrát to ještě byla velmi neoblíbená komunistická králíkárna. Hodně se to změnilo. Na náměstí jsme si zašli na delikátní rybí hostinu a vrátili se zpět do Lipna nad Vltavou odkud jsme startovali a kde nás čekalo naše auto.