Dubaj za jeden den (2014)


Dubaj jsem navštívila díky mezipřistání letadla do Jakarty. Má návštěva byla smolná v tom, že jsem si musela zařizovat víza a 3 dny to tom, co jsem Dubaj navštívila, bylo oznámeno zrušení vízové povinnosti pro české občany. Nenechala jsem si ale zkazit náladu a Dubaj si patřičně užila.



Co a jak stihnout během jednoho dne

Směnit si peníze:
Na letišti jsou asi 3 nebo 4 směnárny, v každé jsem se zeptala, kolik dirhamů mi dají za 10 euro a brala jsem nejlepší kurz. V době mého pobytu byl 1 AED (dirham) asi za 5,5 kč.
Nebo si vybrat peníze z bankomatu.
Najít stanici metra a koupit denní jízdenku:
Jednoduše hledejte nápis Metro, vyjedete po jezdících schodech a koupíte denní jízdenku asi za 16 AED. Pak už jen sednete na červené metro (jiné na letiště nejezdí) a jedete do města. Letiště je asi 4km od města, takže jste tam za chvíli.
Metro v Dubaji je automatické, nemá řidiče a většinou jede nad zemí, takže město pěkně vidíte. Má vyhrazen vagón jen pro ženy a děti a zároveň pro VIP zákazníky.
Rozmyslet si co chcete navštívit:
Já jsem si volila místa podle dostupnosti metra, v Dubaji jezdí i autobusy, zejména po pobřeží, ale na to už nezbyl čas.

Burj Dubai/Dubai mall (burj khalifa)
Na této zastávce červeného metra vystoupíte, pokud se chcete vydat na nejvyšší budovu světa. Je třeba jít dlouhou chodbou do obchodního centra Dubai mall. Je to obrovská budova s několika patry a musíte hledat ukazatel na Burj Khalifu. Pokud chcete co nejlevnější vstup, kupte si lístek na konkrétní hodinu po internetu, vytisknete si ji a na místě vyměníte za vstupenku. Můžete si zde nechat uschovat zavazadlo a už jdete na výtah, který vás za pouhou minutu vyveze do xxx patra. 
Burj Khalifa, nejvyšší budova světa
Tam už se vám rozprostře neskutečný výhled, chvíli se kocháte a pak už vám to připadá poněkud fádní, protože je vše v jakémsi oparu a nedohlédnete příliš daleko. Já jsem zahlídla hotel ve tvaru plachetnice Burj al Arab, palmové ostrovy a stále se budující ostrovy The World.
Zdržela jsem se asi 40min a jela zpátky dolů.


pohled na fontánu
Tančící fontána
Ve 13:00 a 13:00 hraje fontána přímo pod Burj Khalifou a trvá to asi 10min. 

Akvárium
Další atrakcí je akvárium, které je přímo v obchodním centru Dubai mall. Pokud vám stačí vidět jen jeho část, nemusíte nic platit, pokud vám to nestačí, připlaťte si a podívejte se dovnitř.


Mall of the Emirates
Další obchodní centrum, ve kterém se nachází lyžařský svah. Ten se otevírá v 9h. Já jsem se tam dostala brzy ráno a malé rušnosti obchodního centra využilo pár jedinců k rannímu joggingu. Je tedy lepší dojít později a pokud chcete vidět nebo navštívit lyžařský svah v akci.

Dubai Marina
Populární přístav, ve kterém kotví luxusní jachty a nad nimi se tyčí mrakodrapové sídliště. Je to pěkné místo na procházku, běh nebo posezení na lavičce.

Khalid Bin Al Waleed (Bur Juman)
Na této zastávce červené linky metra můžete přestoupit na zelenou linku, kterou se můžeš dostat do starého města Dejra. 

Dejra
V této čtvrti na vás dýchne atmosféra starých časů a arabských tradic s množsvím pouličních trhů a lodiček abra, které vás za pouhý 1 dirham dostanou přes zátoku creek.




Pokud letíte se společností Emirates a mezi lety máte čekání delší než 4 hodiny, máte nárok na vocher na občerstvení. Je trochu oříšek najít tu správnou emirátskou přepážku, kde vám vocher vydají, ale je to až nahoře nad jezdícími schody a výtahy. Na zadní straně vocheru si můžete vybrat kde a co si dáte k jídlu.



Komentáře